• Kvalitetsförsäkrad

    100% Pengarna-Tillbaka-Garanti

  • Fri frakt på beställningar över

    499kr

  • Låga Priser

    Hitta billigare och få tillbaka mellanskillnaden

Vanliga Frågor

Vanliga Frågor

Har du en fråga? Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna som ställs av våra besökare. Vi hoppas du kan hitta svaret på din fråga här, annars är det bara att ta kontakt med vårt kundsupport så hjälper vi dig.

Service

  1. Har Animigo en butik som jag kan besöka?
    Nej, Animigo drivs enbart på nätet. Vi hämtar våra produkter från hela världen och för att vi skall kunna ge dig bästa kvalité till de bästa priserna. Om vi skulle ha en butik så skulle vi behöva öka våra kostnader avsevärt vilket skulle innebära mindre besparingar för dig.
  2. Hur kontaktar jag kundtjänst?
    Att ta hand om våra kunder är extremt viktigt för oss, vi skulle trots allt inte existera utan er! Vi har en vänlig och kunnig kundtjänst till hands 6 dagar i veckan från måndag till fredag kl. 09.00 till 18.00 för att att svara på dina frågor. Om du har problem med din beställning, frågor om våra tjänster eller om du vill göra en beställning med vår kundsupport – hör av dig till 08 44 68 50 49 så hjälper vi dig.
  3. Vad är eran säkerhetspolicy?
    Animigo är fast besluten att bevara kunden integritet och säkerhet. Vårat onlinesystem använder sig av Verisign säkerthetskryptering och vi kommer aldrig att lagra din kortinformation. Vi följer strikt iaktagande av Data Protection Act och vi kommer aldrig någonsin att sälja dina uppgifter vidare till någon 3:e part – vi menar det.

Betalning

  1. Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
    För att säkerställa att våra kunder kan beställa online på ett sätt som passar dem bäst har vi satt upp ett antal olika betalningsmetoder. Vi använder oss av ett säkert och snabbt betalningssystem med Klarna Faktura eller Klarna delbetalning, du kan också välja att betala direkt med kort eller göra en överföring med din internetbank.
  2. Kan jag använda mer än ett kort för att göra en betalning?
    Ja, om du av någon anledning behöver dela kostnaden för din beställning på två kort kan detta självklart ordnas. För att göra detta måste du kontakta vår kundtjänst så att vi kan behandla transaktionen korrekt åt dig. Du kan kontakta oss via telefon 08 44 68 50 49 eller via epost på info@animigo.se så hjälper vi dig att dela upp betalningen.
  3. Hur kommer min transaktion att visas på mitt kontoutdrag?
    För att din beställning hos oss skall kännas så säker som möjligt kommer varken produkten eller Animigo visas på ditt kontoutdrag. Istället kommer transaktionen visas som "Klarna" då vi använder oss av både Klarna faktura och kort system för en trygg, smidig och diskret betalningsprocess.

Order process

  1. Varför måste jag ange mitt telefonnummer?
    Vi vet att en del företag använder telefonnummer för att bombardera kunder med säljande samtal och datainsamling för undersökningar. Oroa dig inte, detta är ingenting som vi gillar och skulle aldrig få för oss att göra detta. Anledningen till att vi ber våra kunder om deras telefonnummer är i fall att vi själv skulle behöva komma i kontakt med dig gällande din beställning eller leverans.
  2. Är mina personliga uppgifter säkra hos er?
    Vi stödjer ingenting i samband med spam, och kan försäkra dig om att dina uppgifter inte kommer att användas i sådan verksamhet. Om du vill anmäla dig till våra nyhetsbrev för att få information och erbjudanden från Animigo så är det en möjlighet, välj enkelt det alternativet när du gör din beställning. Vi kommer aldrig att kontakta dig eller använda dina personuppgifter utan ditt medgivande, och du kan vara säker på att vi aldrig kommer att dela information med någon 3:e part.
  3. Ingår produkterna hos Animigo i någon form av abonnemang?
    Nej, vi säljer inga abonnemang. Hos köper du de produkter du själv vill, när du vill. Du betalar endast för de produkter du köper, inga månadsavgifter eller krav om att binda upp sig för längre tid tillkommer.
  4. Jag har tekniska problem på sidan, vad ska jag göra?
    Ring oss på 08 44 68 50 49 så hjälper vi dig över telefon.

Leverans- och beställningsstatus

  1. Vilka leveransmedel använder ni?
    Vi förlitar oss bara på de allra bästa leveranstjänsterna på marknaden för att säkerställa att våra kunders beställningar levereras snabbt och säkert. Posten och UPS är stora, marknadsledande budfirmor som gör sitt jobb.
  2. Vad händer om jag inte kan vara hemma när UPS försöker leverera?
    Om du inte är hemma när UPS försöker leverera ditt paket kommer de att lämna en lapp som visar att de försökt, med ett telefonnummer du kan ringa för att boka om en lämplig leveranstid. Du kan också följa ditt paket på www.ups.se med ditt spårningsnummer som du får i ditt bekräftelsemejl för att du enklare skall kunna hålla reda på när det skall levereras.
  3. Måste jag vara hemma för att signera paketet?
    Om du har valt UPS som leveransmedel måste du antingen vara hemma och skriva på som en bekräftelse på att du har tagit emot paketet, eller ge fullmakt till någon annan person att göra detta åt dig. Detta kan arrangeras genom att kunden ringer till UPS på tel. 08 44 68 50 49. Anledningen till att vi ber om detta är för att bevara din och vår säkerhet.
  4. När kommer min order att anlända?
    Beroende på vilket leverans alternativ du väljer och när du gör din beställning kommer paketet fram. Om du gör din beställning innan klockan 17.00 så skickas paketet ut samma dag, gör du din beställning senare skickas det nästa morgon. Om du lägger en beställning på helgen skickas den på måndag morgon och om du råkar placera din order på en röd dag så skickas den dagen efter. Du kan välja mellan UPS, Posten Spårad och Signerad eller Posten Standard.